nog een dag Jasper - Reisverslag uit Jasper, Canada van Martin en Edith Westenberg - WaarBenJij.nu nog een dag Jasper - Reisverslag uit Jasper, Canada van Martin en Edith Westenberg - WaarBenJij.nu

nog een dag Jasper

Door: martinedithwestenberg

Blijf op de hoogte en volg Martin en Edith

01 Juli 2012 | Canada, Jasper

Vanmorgen hebben we besloten nog een nacht bij het B&B van Aldo te blijven, het is hier netjes, lekker midden in het centrum en toch rustig en het is een ontzettend aardige man.

Het is vandaag Canada-Day, er is vanmiddag om 13 uur een parade optocht, waaraan verenigingen, clubs en middenstand van Jasper aan meedoen met versierde karren, fietsen, paarden en wagens.

Na het bekijken van de parade zijn we naar Maligne Canyon gegaan, dit is ruim 11 km vanaf Jasper, Water uit de rivier valt hier in een canyon met hele hoge zijden. Het verdwijnt onder de rotsen, waar het verder stroomt en een heel stuk verder weer boven komt.
Op zes verschillende punten zijn voetgangersbruggen, waar je het water ziet stromen met een ontzettende kracht!

Daarna zijn we bij Medicinelake geweest, hier stroomt het water vanuit de Maligneriver in, maar er is geen uitgang. Onder de rotsen verdwijnt hier water uit.

Daarna zijn we naar Malignelake geweest, dit is het grootste meer in Jasper Nationalpark. het is maar liefst 97 meter diep en 22 km lang.

Onderweg naar en van dit meer zagen we veel bijzondere dieren;
Drie beren ( 2 zwarte en 1 bruine) en echt duidelijk op de foto!!!!!!!
Een elk, en een deer, ook beide op foto's!!!!!

Dit was een heel bijzondere dag, door al het moois wat we zagen.
Vanavond zijn we in Jasper centrum uit eten geweest, was heel leuk.

Morgen gaan we weer verder, we schijnen nog maar drie-en-een-halve dag in Canada te blijven, tot nu toe is het omgevlogen!!!!!

• 02 Juli 2012 - 06:48

Eileen:

Het is onvoorstelbaar, de tjid vliegt echt voorbij! Voordat je het weet, ben je weer terug in ons Kikkerlandje :P Maar wat zullen jullie een geweldige tijd hebben gehad, ben benieuwd naar alle foto's en verhalen! Veel plezier nog de laatste daagjes. Liefs

• 02 Juli 2012 - 08:42

Han:

Tja de tijd vliegt als je het naar je zin hebt. Maar ik vind het ook wel weer leuk als jullie weer hier zijn.

Gr. Han

• 02 Juli 2012 - 11:10

Marcello:

Dat was een TOP-dag! Dat nemen ze je niet meer af!

Verslag uit: Canada, Jasper

vervolg Lake Louise Inn

02 Juli 2012

Lake Louise
Martin en Edith

Dit wordt een verslag van een vakantiereis naar Alaska en Canada, die we zeven jaar geleden hadden gepland, om samen te gaan reizen met Robert en Jacqueline, die op dat moment emigeerden naar Canada. Eind vorig jaar hebben we de reis geboekt via Wereldcontact Nunspeet. Gisteren, vier dagen voor vertrek, hoorden we dat Robert bij een misstap naast de vrachtwagen zijn voet net boven de enkel heeft gebroken. Robert en Jacqueline hebben nu moeten besluiten hun reis te anuleren.... We hebben nu besloten de reis toch met zijn tweeen te gaan maken, hoewel we het ontzettend jammer vinden dat we dit niet met zijn vieren kunnen realiseren. Onze reis start woensdagochtend vroeg, als we door Han van Loenen naar Schiphol gebracht worden; ....bedankt Han! We vliegen via Seatle naar Anchorage, Alaska.

Actief sinds 03 Juni 2012