Jasper - Reisverslag uit Jasper, Canada van Martin en Edith Westenberg - WaarBenJij.nu Jasper - Reisverslag uit Jasper, Canada van Martin en Edith Westenberg - WaarBenJij.nu

Jasper

Door: martinedithwestenberg

Blijf op de hoogte en volg Martin en Edith

30 Juni 2012 | Canada, Jasper

Vanmorgen bij het hotel leek t weer heel goed; al vroeg was t onbewolkt en 14 graden.
In het Mount Robson National Park waar we doorheen kwamen was t maar liefst 19 graden!

We zijn in twee uur naar Jasper gereden, waar t echt ontzettend druk is met toeristen!
Bij een bezoek aan t visitorcenter bleek dat alleen motel/hotelkamers vrij waren met een bijzonder hoge prijs!
Ook plaatsen op alle campings waren allemaal bezet, we denken dat dit is omdat het morgen Canadaday is ( het 145 jr bestaan van Canada)

Op een prikbord bij het visitorcenter stond een B&B aangeplakt, die we konden bellen.
Ik heb meteen gebeld en de kamer met prive-bathroom was nog vrij...
Deze is midden in het centrum, waarvandaan we lopend alle winkels en voorzieningen kunnen vinden.
Om ongeveer half 3 zijn we naar het startpunt van de mountain-tram-way gegaan, vanwaar je met een kabelbaan 2279 meter hoog komt boven de boom-grens.
Op het eindpunt zit een uitkijkpunt met giftshop, restaurant en toiletten.
We hebben boven op grote hoogte ons diner gegeten, heel bijzonder!!!!!!!!

Pas om half 9 waren we weer op normale hoogte.
Wat was dit een prachtig gezicht, wat voel je je dan nietig tussen de bergen van de rockies!!!!

• 01 Juli 2012 - 04:42

Jacqueline:

Hallo globertrotters, blij dat het weer een beetje opgeknapt is. Kan je je voorstellen dat Robert en ik daar iedere week 2x doorheen reden een paar jaar terug? En elke week zag het er anders uit. Geniet nog de laatste paar dagen. Groeten

• 01 Juli 2012 - 15:58

Han:

Mooi he

gr Han

• 01 Juli 2012 - 18:07

Nicole:

wauw.. adembenemend lijkt me dat uitzicht! Mooi hoor!

• 02 Juli 2012 - 20:58

Paul En Geke:

Hi folks, heerlijk daar toch om al dat moois te zien. Jullie boffen maar. We zijn benieuwd naar al de mooie foto's en verhalen. Have fun en tot snel (helaas voor jullie) maar weer.

Verslag uit: Canada, Jasper

vervolg Lake Louise Inn

02 Juli 2012

Lake Louise
Martin en Edith

Dit wordt een verslag van een vakantiereis naar Alaska en Canada, die we zeven jaar geleden hadden gepland, om samen te gaan reizen met Robert en Jacqueline, die op dat moment emigeerden naar Canada. Eind vorig jaar hebben we de reis geboekt via Wereldcontact Nunspeet. Gisteren, vier dagen voor vertrek, hoorden we dat Robert bij een misstap naast de vrachtwagen zijn voet net boven de enkel heeft gebroken. Robert en Jacqueline hebben nu moeten besluiten hun reis te anuleren.... We hebben nu besloten de reis toch met zijn tweeen te gaan maken, hoewel we het ontzettend jammer vinden dat we dit niet met zijn vieren kunnen realiseren. Onze reis start woensdagochtend vroeg, als we door Han van Loenen naar Schiphol gebracht worden; ....bedankt Han! We vliegen via Seatle naar Anchorage, Alaska.

Actief sinds 03 Juni 2012