Van Vancouver naar Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Martin en Edith Westenberg - WaarBenJij.nu Van Vancouver naar Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Martin en Edith Westenberg - WaarBenJij.nu

Van Vancouver naar Whistler

Door: martinedithwestenberg

Blijf op de hoogte en volg Martin en Edith

24 Juni 2012 | Canada, Whistler

We moesten vanmorgen al vroeg opstaan, want we leggen aan in Vancouver.
We ontbeten al om kwart over 7 in de eetzaal Rotterdam.
We schoven aan bij twee Amerikaanse zusters, die de cruise samen maakten en bij een ouder Amerikaans echtpaar, waarvan de vrouw tegelijkertijd met Martin ook ziek was.
Het was een gezellige maaltijd.
Na het eten moesten we de kamer van ons ontruimen, we kwamen onze stewards van cruise tegen, voorwie we geld hadden klaargelegd en een bedankbriefje. De twee jongens probeerden tijdens de cruise echt al onze verlangens in te willigen. Toen Martin ziek was, verontschuldigden zij zich hiervoor en beden elk uur voor hem.
Beide jongen waren zo ontzettend zorgzaam, dat het af en toe genant was, dat zij elf uur per dag zich druk maakten om jou, terwijl wij in alles bediend werden...en dat in ieder vertrek van het cruiseschip.
Overal probeerden de Phillipijnse hulpen je wensen van je gezicht te lezen;
Als je af en toe zat te denken " als ik zo iemand zie, dan vraag ik t even"' dan stond er al iemand naast je met de vraag" Can I help you?
Tijdens de hele cruise gaf de gehele bemanning een perfecte service! En dat iedere keer met een grote lach op zijn gezicht!

Wij hoorden vanmorgen bij de ontschepingsgroep Groen nr 2, per groep werden de mensen verzocht het schip te verlaten.
Bij de Douane op de haven van Vancouver was men uitermate vriendelijk, vroegen ons wat we gaan doen in canada, maar namen genoegen met het antwoord dat we 12 dagen zullen rondreizen, en nog wat familie zullen bezoeken.

We namen een taxi naar het autoverhuurbedrijf Hertz.
We melden ons daar, en en vrouw (die de "r" niet kon zeggen) vertelde ons dat de man die onze cai zou schoonmaken didn't aijaived....
Of we alsjeblieft drjink coffee in a jestaujant, en ja hooi daai hadden we wel zin in!
Na een uurtje, ongeveer om 11 uur waren we er weer, en dezelfde mevrouw vroeg ons of we onze auto niet wilden upgjaden..We hadden een middenklasser besteld, en nu konden we voor een minmaal bedrag extra een mercedes krijgen, ach ja, waajom niet, he...:-)

We rijden nu dus rond in een gloedje-poepie.nieuwe mercedes 250 C met nog geen 5000 km op de teller!!!!
Hij is zwart en hij zoeft echt over de straat!!!!
We love it!!!
Voor een zondagochtend was het best heel druk in Vancouver, dus we wisten niet hoe snel we uit de stad moesten komen.
We zijn richting Whistler gereden, bij een tourist infocenter gevraagd naar een bed en breakfast of hotel, en daar zitten we dus nu; In het Summit Lodge Hotel! deze is gelegen midden in Whistler. In 2010 schijnen hier de Olympische winterspelen gehouden te zijn.
Morgen moeten we voor 11 uur uit deze kamer zijn, dus gaan we morgen verder....

• 25 Juni 2012 - 06:02

Margreet:

Gelukkig dat Martin weer opgeknapt is. Veel plezier nog de rest van de vakantie!!
    Groetjes, Margreet

• 25 Juni 2012 - 07:33

Han:

Geniet van de weg naar Banf ergens halverwege deze weg kun je R af richting het oosten. Is ook zeer mooi! En ook een niet zo'n duur overnachtings motel. Nog veel plezier.

Gr. Han

• 25 Juni 2012 - 11:27

Jacqueline:

Leuk jullie even gesproken te hebben gisteravond. Geniet van Jasper Park en de groeten aan de familie straks.

• 25 Juni 2012 - 14:56

Ingrid:

Hahaha, en toch gaat er niets boven de oude vertrouwde Volvo....
    Ik zie jullie al zo zitten, in de melcedes-cal....
    Martin achter het stuur met een stel gouden kettingen om, oorbellen en een vette bling-bling ring! En Edith als een koningin formeel zwaaiend naar het toegestroomde volk , om met een vriendelijk doch ingetogen knikje de mensen te begroeten....

• 25 Juni 2012 - 18:01

Marieke:

Fijn dat Martin weer is opgeknapt!
    En nu verder genieten van de reis!
    Lijkt me heerlijk om te toeren!
    Geniet ervan!

vervolg Lake Louise Inn

02 Juli 2012

Lake Louise
Martin en Edith

Dit wordt een verslag van een vakantiereis naar Alaska en Canada, die we zeven jaar geleden hadden gepland, om samen te gaan reizen met Robert en Jacqueline, die op dat moment emigeerden naar Canada. Eind vorig jaar hebben we de reis geboekt via Wereldcontact Nunspeet. Gisteren, vier dagen voor vertrek, hoorden we dat Robert bij een misstap naast de vrachtwagen zijn voet net boven de enkel heeft gebroken. Robert en Jacqueline hebben nu moeten besluiten hun reis te anuleren.... We hebben nu besloten de reis toch met zijn tweeen te gaan maken, hoewel we het ontzettend jammer vinden dat we dit niet met zijn vieren kunnen realiseren. Onze reis start woensdagochtend vroeg, als we door Han van Loenen naar Schiphol gebracht worden; ....bedankt Han! We vliegen via Seatle naar Anchorage, Alaska.

Actief sinds 03 Juni 2012