Glacier Bay - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Martin en Edith Westenberg - WaarBenJij.nu Glacier Bay - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Martin en Edith Westenberg - WaarBenJij.nu

Glacier Bay

Door: martinedithwestenberg

Blijf op de hoogte en volg Martin en Edith

19 Juni 2012 | Nederland, Amsterdam

Vanmorgen hebben we in de eetzaal ontbeten met 5 Amerikanen aan tafel, aardige mensen allemaal.
Martin voelde zich niet erg lekker vandaag, dus die is naar bed gegaan na het ontbijt...Dit is natuurlijk ontzettend vervelend, voor hem-maar ook voor mij...
Hebben samen gelunched op de kamer, wat we konden bestellen bij de roomservice per telefoon.
Je kan dan gewooon van een lijst opgeven waar je zin in hebt....:-)
We kwamen vanmiddag in Glacier Bay aan, we hebben er drie uur stilgelegen met de boot.
Het is zo ontzettend mooi, het uitzicht van onze hut was op de Glacier dus Martin heeft t nog wel kunnen zien...
Ik was buiten op het dek, zo af en toe hoorde je een zwaar gerommel alsof het onweerde, en dan kwam er met een groots doffe knal een brok ijs van de gletsjer af....En dan zie je het in het water vallen. De brokken ijs zijn gewoon blauw, er werd door een natuurkundige aan boord alles verteld op de speaker, wat het is en hoe t komt.
Het ijs is blauw door de mineralen waaruit het bestaat.
Het is echt onvoorstelbaar mooi!!!!!!
Ik heb echt met ingehouden adem zitten kijken..
Je kunt in woorden niet. Vertellen wat het is, om te zien hoe er brokken afbreken.
Ik heb wel foto's gemaakt, maar ik denk dat dit het niet weergeeft....

We hebben het diner bij de roomservice besteld, want Martin is echt niet goed... hij heeft griep ofzo...

Ik ben 's avond nog naar de Karioke avond in de bar gewe

• 20 Juni 2012 - 22:19

Fred&Betty:

Ha Ed&Tinus,
    Jammer dat de cruise gelijk al met een "griep" begint. Mooie verhalen en wellicht gaan we later nog een beetje meegenieten van de plaatjes die je geschoten hebt. Indrukwekkend allemaal. Niet teveel schommelen op de boot, ;-). Beterschap aan Tinus.

• 21 Juni 2012 - 06:36

Han:

Eindelijk te water en wordt Tinus ziek, niet zo mooi. Of is het zeeziek? Nou snel weer beter worden en geniet er saampjes van. Ben weer benieuwd naar je volgende verhaal.

Groeten

• 21 Juni 2012 - 07:23

Eileen:

Martin wat doe je toch :P !
    Het zijn wel weer super mooie verhalen! En inderdaad meestal zijn de mooie dingen die je ziet en ervaart niet weer te geven met de foto's die je maakt. Ik ben wel erg benieuwd.
    Veel plezier nog op de mega boot en laat jullie maar lekker verwennen! Liefs

• 21 Juni 2012 - 09:30

Nicole:

He wat jammer dat Martin zich niet lekker voelt. Verwen hem maar goed! Beetje vitamientjes erin en dan gaat het vast snel weer beter met hem. Wat mooi wat je beschrijft over die brokken ijs.. en wat bijzonder dat dat ijs blauw is door de mineralen, dat wist ik helemaal niet. Dacht dat het door de weerspiegeling van het water kwam ofzo. Bijzonder hoor!
    Geniet er van en ik hoop dat Martin snel de oude weer is!!
    Gr. Nicole

• 21 Juni 2012 - 11:47

Petra:

He wat balen. Eindelijk begint de cruise en dan grieperig.Hopelijk knapt Tinus snel weer op en kunnen jullie samen verder genieten. Ben wel zeer benieuwd naar de foto's hoor.

Groetjes en beterschap!

• 21 Juni 2012 - 15:42

Ingrid:

Beterschap aan Martin en dat jullie maar weer vlug met zijn tweetjes kunnen cruisen.
    Het lijkt me mooi om te zien de vallende blauwe ijsbrokken.
    liefs Ingrid

• 21 Juni 2012 - 16:47

Marcello:

Hi folks,
    Ik weet wel wat Tinus mankeert: hij heeft ontzettende heimwee naar wielen onder zijn bud. Tja, hoe kan je dat nu verhelpen op een boot? Tip: neem hem mee naar de spelenhal en zet hem in een vituele auto/truck: komt-ie helemaal bovenjan :-)
    Geniet nog van alle kustlandschappen die je nog zult tegenkomen. Enne, hebben jullie al orka's gezien?

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

vervolg Lake Louise Inn

02 Juli 2012

Lake Louise
Martin en Edith

Dit wordt een verslag van een vakantiereis naar Alaska en Canada, die we zeven jaar geleden hadden gepland, om samen te gaan reizen met Robert en Jacqueline, die op dat moment emigeerden naar Canada. Eind vorig jaar hebben we de reis geboekt via Wereldcontact Nunspeet. Gisteren, vier dagen voor vertrek, hoorden we dat Robert bij een misstap naast de vrachtwagen zijn voet net boven de enkel heeft gebroken. Robert en Jacqueline hebben nu moeten besluiten hun reis te anuleren.... We hebben nu besloten de reis toch met zijn tweeen te gaan maken, hoewel we het ontzettend jammer vinden dat we dit niet met zijn vieren kunnen realiseren. Onze reis start woensdagochtend vroeg, als we door Han van Loenen naar Schiphol gebracht worden; ....bedankt Han! We vliegen via Seatle naar Anchorage, Alaska.

Actief sinds 03 Juni 2012