Juneau - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Martin en Edith Westenberg - WaarBenJij.nu Juneau - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Martin en Edith Westenberg - WaarBenJij.nu

Juneau

Door: martinedithwestenberg

Blijf op de hoogte en volg Martin en Edith

21 Juni 2012 | Nederland, Amsterdam

We zijn aangelegd in juneau AK om 8.00 u, je mocht van boord om 8.30 u.

Om 8.00 werd bij ons door de roomservice het ontbijt gebracht.
De assistent van de dokter is om half 9 langs geweest, vor een controle;
Tinus is nog niet genoeg opgeknapt om vandaag al van de kamer af te mogen, das balen.....:(!!

Tot vanmiddag 17.30 u liggen we in de haven in Juneau, en klein vissersplaatsje aan de kust. Het weer is leker en ik ben aan land gegaan om het plaatsje te gaan bekijken. Ik heb foto's gemaakt, maar jammer genoeg lukt 't me niet meer om die te plaatsen bij m'n verhalen....
Bij het vertrekken om half 6 misten er 4 personen...en de boot gaat dan niet. Na 10 minuten kwamen er twee bejaarden aan strompelen, hun tas was te zwaar om harder te lopen, haha...
De bewakers van de boot renden erhen om de tassen te gaan halen... en toen misten er nog twee.. bleken twee mensen uit Haarlem te zijn, na nog 20 minuten wachten kwamen ze aanwandelen... doodleuk....waren zich van geen kwaad bewust, maar de bewaking was errug boos.....
Het verhaal ging al onder de gasten dat er waarschijnlijk een schadevergoeding betaald zou moeten worden voor het telang in de haven liggen. Het vervolg over een werkelijke schadevergoeding te betalen door de Nederlanders is nooit naar boven gekomen, trouwens, maar het roddelcircuit was levendig!

Direct na het binnenlopen door de laatste vermisten, haalde men de brug omhoog en we vertrokken meteen!

We hebben vandag ontbijt, lunch en diner op onze state-room gegeten. 'S Avonds hebben we een paar oude comedies gekeken, op de kamer, liggend op bed... best wel knus:-)

Hopen dat de controle door de assistent van de arts morgenochtend al vroeg zal zijn, dan kunnen we tenminste Katchican samen in......

• 25 Juni 2012 - 14:41

Ingrid:

Hahaha, het lijkt wel een verhaal uit Hyacinth Bucket.
    Gr. Ingrid

vervolg Lake Louise Inn

Lake Louise
Martin en Edith

Dit wordt een verslag van een vakantiereis naar Alaska en Canada, die we zeven jaar geleden hadden gepland, om samen te gaan reizen met Robert en Jacqueline, die op dat moment emigeerden naar Canada. Eind vorig jaar hebben we de reis geboekt via Wereldcontact Nunspeet. Gisteren, vier dagen voor vertrek, hoorden we dat Robert bij een misstap naast de vrachtwagen zijn voet net boven de enkel heeft gebroken. Robert en Jacqueline hebben nu moeten besluiten hun reis te anuleren.... We hebben nu besloten de reis toch met zijn tweeen te gaan maken, hoewel we het ontzettend jammer vinden dat we dit niet met zijn vieren kunnen realiseren. Onze reis start woensdagochtend vroeg, als we door Han van Loenen naar Schiphol gebracht worden; ....bedankt Han! We vliegen via Seatle naar Anchorage, Alaska.